Arrangör: [email protected]
Vad lägger grund för världens bästa kommunikation, idag och i morgon?
Diversitet och förmåga att hantera ett agilt ledarskap, verktyg för att på djupet förstå och följa kunden, viralens faktiska drivkrafter och varför det perfekta inte längre lockar oss.
Genom att samla in och analysera den kommunikation i världen som bäst kombinerar kreativitet och effektivitet med de mest centrala trenderna, får du de viktigaste insikterna och verktygen för att lyckas sätta extra skruv på nästa kampanj.
Fyra insikter: Curiosity, Diversity, Truth och Next generation Leadership.
Fyra verktyg: Content Strategy, Analytics, Consumer Obsession och Creative Leadership
Sju trender: Spark Conversation, Creativity joins the search, Perfect Imperfections, Entertain and interact, Create Effectiveness, Instant Gratification vs Deep Experience och The next 4 billion.
Sessionen avrundas med en öppen dialog kring utmaningar och möjligheter för kommunikatören framåt i navigationen mellan digitala människor och empatiska maskiner.
Svenska institutet (Si) bygger långsiktiga relationer, mellan Sverige och andra länder, med målet att öka Sveriges attraktionskraft.
Tillsammans med Si djupdyker vi i de kommunikationsverktyg som svenska ambassader runtom i världen använder, med cirkulär ekonomi och den svenska mode- och textilindustrin som konkret case.
Hur ser omvärlden på Sverige?
Vilket förtroende har svenska aktörer inom cirkulär ekonomi?
Vilka är utmaningarna på en internationell marknad, hur kan de kan bli styrkor?